بک لینک و اهمیت آن در رتبه سایت

بک لینک و اهمیت آن در  رتبه سایت
بک لینک و اهمیت آن در  رتبه سایت
آخرین بروزرسانی: ۱ آذر ۱۴۰۴

بک لینک (Backlink) چیست؟

به فرایند دریافت یک لینک(Backlink) از سایت‌های اینترنتی دیگر، بک لینک زدن می‌گویند. در واقع، بک لینک، لینکی است که از دیگر سایت‌ها به سایت شما داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که گوگل و موتورهای جستجو، به وسیله آن می‌توانند وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی کنند، همین بک لینک‌ها هستند. این لینک‌ها، ممکن است تصویر یا متن باشند. با توجه به این‌که میزان تاثیر بک لینک در سئو و گوگل، به صورت دقیق مشخص نیست، بنابراین کیفیت بک لینک‌ها یا دریافت بک لینک معتبر در تعیین رتبه سایت اهمیت زیادی دارد.

اهمیت بک لینک در سئو

بک لینک‌ها در وب‌سایت شما، به عنوان یک سیگنال برای موتورهای جستجو محسوب شده و باعث می‌شوند که دیگران صفحه‌ی شما را معتبر بدانند. از مهم‌ترین دلایل اهمیت بک لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر در الگوریتم گوگل

در موتورهای جستجو مانند گوگل، بک‌لینک‌ها همانند یک رای اعتماد از سمت کاربران محسوب می‌شوند. به همین دلیل، سایتی که دارای رای اعتماد بیشتری باشد، اعتبار بیشتری داشته و از شانس بالایی در گرفتن رتبه از گوگل برخوردار است به‌طورکلی، بک لینک‌های با کیفیت بالا و معتبر، باعث افزایش رتبه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شوند.

با توجه به تغییرات دائمی و گسترده در الگوریتم موتورهای جستجو، ساخت انواع بک لینک‌های معتبر و با کیفیت، همچنان بخش اعظمی از استراتژی‌های سئو را تشکیل می‌دهند.

بک لینک (Backlink) چیست؟

اعتبار دامنه (Domain Authority) و بک لینک

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل اهمیت بک لینک‌ها در سئو، اعتبار دامنه است. این موضوع توسط شرکت MOZ به وجود آمده که سن دامنه ، تعداد لینک‌های ورودی ، فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی ، کیفیت لینک‌ها و ... در افزایش و یا کاهش آن دخیل است. به‌طورکلی، کیفیت بک لینک‌ها مهم‌تر از تعداد آن‌ها است.

به این معنی که هر چقدر بک لینک به دست آمده طبیعی‌تر باشد، گوگل ارزش و اعتبار بیشتری برای آن در نظر می‌گیرد. ایجاد بک‌لینک‌های نامرتبط با حوزه فعالیت شما و در هرجایی، ممکن است تاثیر معکوس گذاشته و هیچ ارزشی ندارد، حتی، گاهی ممکن است در برخی از موارد، سایت شما از طرف گوگل یا سایر موتورهای جستجو جریمه شود.

ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)

یکی از مهم‌ترین دلیل وجود بک‌ لینک‌ها، هدایت کاربران به منابع با کیفیت و مفید است، همین موضوع باعث شده است که بک لینک‌ها، قابل کلیک کردن باشند. هنگامی‌که فردی بر روی لینک سایت شما که در یک سایت دیگر گذاشته شده است کلیک می‌کند، شما ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) دریافت می‌نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت Referral Traffic در موتورهای جستجو مانند گوگل آنالیتیکس، آن دسته از کاربرانی را که از طریق بک‌ لینک‌ها وارد سایت شما شده‌اند را مشاهده کنید.

به‌عبارت‌دیگر، شما با ایجاد استراتژی بک لینک در سایر وب‌سایت­ها، می‌توانید ترافیک بیشتری را بر روی سایت خود ایجاد کرده و مخاطبان بیشتری را جذب نمایید. بهتر است بدانید که ترافیک ارجاعی، در مقایسه با سایت‌های دیگر، دارای نرخ پرش کمتری است.

انواع بک لینک

بک لینک به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رشد سایت دارای انواع متنوعی است که بر اساس ماهیت و شیوه دریافت آن‌ها، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برخی از انواع بک لینک‌ها عبارتند از:

بک لینک طبیعی (Natural Backlink)

بک لینک طبیعی به لینک‌هایی می‌گویند که به صورت خودجوش و بدون تلاش مستقیم، از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما داده می‌شوند. لینک‌های طبیعی زمانی ایجاد می‌گردند که سایر کاربران یا وب‌سایت‌ها، محتوای سایت شما را ارزشمند و مفید تشخیص داده و به آن لینک دهی کنند.

این نوع از بک لینک‌ها، برخلاف سایر بک لینک‌های خریداری شده و غیرطبیعی، توسط موتورهای جستجو یا گوگل، به عنوان سیگنال‌های مفید و مثبت در نظر گرفته می‌شوند.

بک لینک ساخته شده دستی (Manually Built)

بک لینک‌های ساخته شده دستی، همان‌گونه که از نامشان پیداست، به طور مستقیم توسط خود شما ساخته می‌شوند. هدف از ساختن بک لینک‌های دستی، این است که شما بتوانید در سایت‌ها و منابع معتبر لینک‌هایی برای خود بسازید که علاوه بر افزایش اعتبار سایت شما، به جذب ترافیک ارگانیک کمک کند.

لینک‌های ساخته شده دستی شامل درخواست از سایت‌ها برای لینک دادن به محتوای شما، نوشتن مقالات مهمان در وبلاگ‌ها و ارسال سایت به دایرکتوری‌های معتبر می‌باشد.

بک لینک خود ایجاد شده (Self-Created)

بک لینک‌های خود ایجاد شده، لینک‌هایی هستند که شما می‌توانید بدون نیاز به مجوز از صاحب سایت‌ها و به طور مستقیم در انجمن‌ها یا سایت‌ها قرار ‌دهید. این نوع از بک لینک‌ها معمولا در بخش‌هایی مانند پروفایل‌های کاربری، نظرات، پست‌های انجمن‌ها و بخش‌هایی از وب‌سایت‌هایی که به کاربران امکان افزودن لینک به محتوای خود را می‌دهند، وجود دارند.

در فرآیند ساختن بک لینک خود ایجاد شده، باید از این لینک‌ها به صورت محتاطانه استفاده نمایید، زیرا ممکن است گوگل این بک لینک‌ها را به عنوان بک لینک‌های غیرطبیعی شناخته و سایت را جریمه کند.

بک لینک رپورتاژ آگهی / پست مهمان

رپورتاژ آگهی برای بک لینک یا پست مهمان، یکی دیگر از انواع بک لینک‌ها است که در آن، اطلاعات شما به عنوان آگهی در وب‌سایت‌ها، خبر کوتاه و دایرکتوری‌های مختلف پخش می‌شود. این موضوعات توسط لینک‌ها با وب‌سایت شما ارتباط برقرار کرده و به بهبود نمایانی آنلاین شما کمک می‌نمایند.

تفاوت بین بک لینک داخلی و خارجی

تفاوت بین بک لینک داخلی و بک لینک خارجی در هدف، تاثیر بر سئو و کنترل آن‌ها است. بک لینک داخلی باعث بهبود تجربه کاربری و رتبه صفحات می‌شود، درحالی‌که لینک‌سازی خارجی، علاوه بر افزایش اعتبار دامنه، به رشد سئوی Off-Page کمک می‌کند. با ترکیب دو روش بک لینک داخلی و خارجی و هم‌چنین، اجرای استراتژی‌های اصولی، می‌توانید باعث افزایش رتبه، اعتماد و اعتبار کاربران به ‌صورت پایدار شوید.

ویژگی‌های بک لینک با کیفیت

برای تشخیص بک لینک با کیفیت از بک لینک مخرب، ملاک‌هایی وجود دارد که ر ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های بک لینک با کیفیت می‌پردازیم:

ارتباط محتوایی (Relevancy)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بک لینک با کیفیت، ارتباط محتوایی با موضوع سایت است. چه در کامنت و چه در رپورتاژ، محتوای قرار داده شده باید یونیک بوده و با موضوع سایت مرتبط باشد.

اعتبار سایت لینک‌دهنده

برای استفاده از هر نوع بک لینکی در رپورتاژ، پروفایل یا پست مهمان، باید اعتبار سایت مبدا برای گرفتن لینک بالا باشد. زیرا، بک‌ لینک‌های گرفته شده از سایت‌های قوی‌تر، نسبت به سایت‌های ضعیف‌تر دارای اعتبار بیشتری هستند.

به‌عبارت‌دیگر، اعتباری که از یک صفحه به لینک‌های خارجی آن منتقل گردد، بین همه لینک‌ها به طور مساوی تقسیم‌بندی می‌شود. به همین دلیل، تعداد لینک‌های موجود در آن صفحه اهمیت زیادی دارد.

انکر تکست (Anchor Text) مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بک لینک‌ها، داشتن انکر تکست مناسب است. انکر تکست (Anchor Text) یا همان متن لینک، به کلمات قابل کلیکی می‌گویند که باعث تشکیل یک بک لینک می‌شوند. به‌طورکلی، بر اساس تحقیق کلمات کلیدی، انتخاب متن مناسب، یک روش موثر و مناسب برای افزایش و بهبود رتبه سایت است.

به عنوان مثال اگر سایتی که در زمینه فروش ماشین فعالیت دارد ، بیاید و کلمه مانند گیربکس را به سایت ما در بخش ثبت دامنه بین المللی ارجاع دهد مطمئناً این بک لینک برای هر دو سایت مضر است و اگر این امر تکرار شود سایت ارجاع دهنده پنالتی یا همان اسپم شناسایی خواهد شد. پس ایجاد بک لینک به یک سایت باید انکرتکست مرتبط با موضوع را داشته باشد.

 

انکر تکست (Anchor Text) مناسب

قرارگیری لینک در متن

قرار گرفتن لینک در متن اصلی محتوا، از دیگر ویژگی‌های بک لینک باکیفیت است. هنگامی‌که لینک در بین پاراگراف‌ها و در بستر طبیعی متن قرار بگیرد، موتورهای جستجو یا گوگل، آن را به‌ عنوان بخش ارزشمند و مرتبط با محتوا شناسایی می‌کنند. این نوع لینک دهی (external linking)، نشان دهنده این است که کاربر لینک را صرفا به صورت تبلیغاتی در متن قرار نداده بلکه، به طور طبیعی برای تکمیل یا ارجاع محتوای خود از لینک استفاده کرده است.

روش‌های کسب بک لینک سالم و پایدار

روش‌های زیادی برای دریافت بک لینک‌های سالم و پایدار وجود دارد که در ادامه به طور کامل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تولید محتوای ارزشمند و آموزشی

یکی از مهم‌ترین روش‌های تولید محتوای ارزشمند و واقعی، نوشتن محتواهای همیشه سبز و به‌روزرسانی آن به صورت مداوم است. محتوای با ارزش و جذاب برای مخاطبان باعث می‌شود که وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر به سمت وب‌سایت شما جذب شوند. در صورتی که محتوای شما ارزشمند و جذاب باشد، احتمال بک لینک‌گیری از سایت‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند.

نوشتن پست مهمان (Guest Post)

از دیگر روش‌های گرفتن بک لینک‌های با کیفیت و سالم، مهمان نویسی یا نوشتن پست مهمان است. با نوشتن مطالب برای سایر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها، می‌توانید لینک به وب‌سایت خود اضافه کرده و به افزایش اعتبار شخصی خود کمک کنید.

رپورتاژ آگهی تضمینی، معتبر

از دیگر روش‌های موثر در گرفتن بک لینک‌های سالم و پایدار، ثبت وب‌سایت خود در رپورتاژهای وب و دایرکتوری‌ها به ویژه در حوزه فعالیت خود است.

لینک بیلدینگ طبیعی از طریق اشتراک‌گذاری و روابط عمومی دیجیتال

یکی از سالم‌ترین و پایدارترین روش‌های کسب بک لینک، لینک‌سازی طبیعی از طریق اشتراک‌گذاری محتوا و روابط عمومی دیجیتال (Digital PR) است. در این روش، کاربران بدون دستکاری یا خرید لینک، با ایجاد ارزش واقعی برای رسانه‌ها و مخاطبان، لینک دریافت می‌کنند.

زمانی که شما محتوای داده محور، خبری یا خلاقانه تولید نمایید، افراد آن را در وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری اشتراک‌گذاری کرده و باعث ایجاد بک لینک‌های پایدار می‌شود. هم‌چنین، با استفاده از روابط عمومی دیجیتال مانند همکاری با رسانه‌ها و انتشار اخبار جذاب، می‌توانید توجه ناشران محتوا را جلب کنید.

مشارکت در انجمن‌ها، بلاگ‌ها و سایت‌های تخصصی

برقراری ارتباطات لینکی با شرکت‌های فعال در گروه‌های اجتماعی، انجمن‌ها، جمعیت‌های مرتبط با حوزه کاری خود، موسسات معتبر و سایت‌های تخصصی فرصت‌ طلایی برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت و سالم است.

خطرات و ریسک‌های بک لینک نامناسب

استفاده نادرست از بک لینک‌ها ممکن است خطراتی را برای سایت شما به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی بک لینک منفی و خطرات آن می‌پردازیم:

بک لینک اسپم

دریافت بک لینک‌هایی با تعداد بالا و بدون ارتباط با حوزه سایت و محتوای شما، به عنوان بک لینک اسپم شناخته شده و در نتیجه، باعث کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود.

پنالتی گوگل و کاهش رتبه

دریافت بک لینک‌ از آن دسته سایت‌هایی که فاقد اعتبار و محتوا کافی هستند، به جای این که باعث افزایش و بهبود رتبه سایت شما شوند، رتبه و اعتبار سایت را کاهش می‌دهند.

لینک‌سازی منفی (Negative SEO)

لینک سازی منفی زمانی اتفاق می‌افتد که رقبا به صورت عمدی و با استفاده از روش‌هایی مانند لینک‌دهی از سایت‌های هک‌شده، ایجاد انبوه لینک در دایرکتوری‌های اسپم و غیره، لینک‌های بی‌کیفیت و غیرمرتبط را به سمت سایت شما ایجاد می‌کنند تا باعث کاهش رتبه شما در نتایج گوگل شوند. با این کار، گوگل سایت شما را متخلف یا کم‌اعتبار تشخیص داده و منجر به جریمه یا افت رتبه شدید می‌شود.

فاکتور‌های مهم در تعیین ارزش بک لینک

بک لینک‌های ایجاد شده از سایت‌های مختلف به سایت‌های شما، از دید گوگل دارای ارزش و اعتبار یکسانی نیستند. مهم‌ترین فاکتورها در تعیین ارزش بک لینک وب از نظر گوگل عبارتند از:

  • اعتبار دامنه یا Domain Authority از لحاظ نوع دامنه، عمر دامنه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تعداد بک لینک‌های دریافتی، تعداد بک لینک‌های خروجی
  • میزان اعتبار صفحه یا Page Authority که بر اساس بک لینک سازی داخلی سایت و بک لینک‌های ایجاد ‌شده برای همان صفحه، تعیین می‌شود.
  • محل قرار‌گیری بک لینک‌ها در سایت، زیرا بک لینک‌هایی که در محتوای صفحه قرار دارند، دارای ارزش بیشتری نسبت به لینک‌های موجود در سایدبار و فوتر هستند.
  • تعداد لینک‌های خروجی یکی دیگر از عامل تعیین کننده ارزش بک لینک است. زیرا، با افزایش تعداد لینک‌های خروجی از سایت، اعتبار بین سایت‌های مختلف تقسیم شده و در‌نتیجه ارزش بک لینک کاهش پیدا می‌کند.
  • میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت‌های لینک ‌دهنده از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده ارزش و اعتبار بک لینک‌ها است.

بهترین روش‌های دریافت بک لینک

بهتر است بدانید که تنوع و توازن در استراتژی لینک‌سازی اهمیت زیادی دارد، ترکیب موارد ذکر شده در جدول به شما کمک می‌کند تا بتوانید بک لینک‌های متنوع و با ارزشی تهیه نمایید. برای دریافت بک لینک‌های موثر و با کیفیت، بهترین روش‌ها عبارتند از:

بهترین روش‌های دریافت بک لینک‌ها

توضیحات

پست مهمان‌

درج لینک در وب‌سایت خود و نگارش مقالات و پست مهمان برای وب‌سایت‌هایی که با حوزه کسب‌وکار شما مرتبط هستند.

مشارکت در گروه‌های مرتبط با حوزه کاری شما و انجمن‌ها

اشتراک‌گذاری تجربیات و دانش و فعالیت در گروه‌های مرتبط با حوزه کسب‌وکار شما و انجمن‌ها

تبادل لینک با وب‌سایت‌های معتبر

تبادل لینک و برقراری ارتباط با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر

استفاده از منابع موقت

ایجاد منابع موقت مانند اسلایدها، ویدئوها یا اطلاعات تحقیقاتی که برای دیگران دارای جذابیت و ارزش باشند.

برگزاری رویدادها و مسابقات

برگزاری رویدادها و مسابقات آنلاین برای لینک دهی و جلب توجه

تولید اخبار اختصاصی

ارائه پیشنهاد‌های اختصاصی یا اخباری که توسط وب‌سایت‌ها گزارش شده و لینک به شما اضافه گردد.

درخواست لینک از منابع اعتباری

می‌توانید از وب‌سایت‌ها و منابع اعتباری خواهش کرده تا به وب‌سایت شما لینک اضافه کنند.

تحلیل و ارتقاء لینک‌های موجود

بررسی و تحلیل لینک‌های موجود با هدف بهبود انکرتکست و جلب لینک‌های دارای کیفیت بالا

چگونه بک لینک‌ها را آنالیز و ارزیابی کنیم؟

یکی از مواردی که باعث سرپا نگه داشتن سئوی یک سایت می‌شود، آنالیز و ارزیابی بک لینک‌های سایت است. به طور معمول، برای افزایش عملکرد و رتبه‌بندی و جذب ترافیک سایت خود، باید با استفاده از تجزیه‌وتحلیل بک لینک‌های سایت خود بتوانید، از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و برای دریافت بک لینک‌های بهتر و مفید، رقبای خود را بررسی نمایید.

استفاده از ابزارهای آنالیز لینک

برای آنالیز و ارزیابی بک‌ لینک‌های سایت‌ها، حتی سایت‌هایی که به شما متعلق نیست، می‌توانید از ابزارهای بررسی بک لینک مانند  Ahrefs، SEMrush و Moz استفاده کنید. فقط، کافی است که در این ابزارها ثبت‌نام کرده و آدرس URL موردنظر خود را در این ابزارها وارد نمایید.

به‌طورکلی، برای تولید بک‌ لینک‌های با کیفیت بالا و بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو، باید از وضعیت رقبایتان تحلیل مناسبی داشته باشید. زیرا اگر بخواهید بک‌ لینک‌های سایت‌های رقیب خود را ببینید، دیگر نمی‌توانید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

بهترین روش_های دریافت بک لینک



معیارهایی مثل Domain Rating (DA)، Trust Flow، تعداد لینک‌ها

تراست فالو (Trust Flow) و Domain Rating معیارهای مهمی در سئو هستند که می‌توانند اعتبار و کیفیت لینک‌های داده شده به سایت شما را آنالیز و بررسی کنند. این سایت‌ها باید علاوه بر تعداد مناسب بک لینک‌ها، اعتبار و کیفیت بالایی نیز داشته باشند.

نظارت دوره‌ای و حذف لینک‌های مضر

نوع بک لینک‌های سایت، تأثیر بسیار زیادی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو و گوگل دارند. شناسایی و حذف بک لینک‌های مخرب و بد می‌تواند از جریمه شدن سایت جلوگیری کند. یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی نمونه‌های خطرناک، بررسی بررسی بک لینک‌های سایت است که می‌توان با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات فوری، به اصلاح آن‌ها پرداخت.

شما می‌توانید پروفایل بک لینک‌های خود را به طور مرتب بررسی کرده و لینک‌های مخرب یا اسپم را حذف نمایید. با حذف کردن این بک لینک‌ها، می‌توان به افزایش امتیاز و سئوی سایت کمک کرد.

توصیه‌ها و بهترین شیوه‌ها برای لینک‌سازی آینده

بک لینک‌ها نقش اساسی در افزایش اعتبار سایت‌ها دارند. موتورهای جستجو، علاوه‌ بر بررسی جزئیات سئوی داخلی صفحات، می‌توانند بک لینک‌های قوی و مرتبط با آن صفحه را شناسایی کنند. بنابراین، هر چه سایت بک‌لینک‌های ارزشمند و قدرتمندتری داشته باشد، گوگل به آن اعتبار بیشتری می‌دهد. در ادامه به بررسی بهترین شیوه‌ها برای لینک سازی آینده می‌پردازیم:

تمرکز بر کیفیت بیشتر از کمیت

برای لینک‌سازی آینده، کیفیت لینک‌ها بسیار مهم‌تر از تعداد آن‌ها است. به عبارت دیگر، دریافت تعداد محدودی بک‌لینک از سایت‌های معتبر، دارای محتوای ارزشمند و مرتبط با حوزه کاری شما، موثرتر از صدها لینک اسپم یا ضعیف می‌باشد. زیرا موتورهای جستجو و گوگل، روزبه‌روز هوشمندتر شده و فقط آن دسته از لینک‌هایی را ارزشمند و معتبر در نظر می‌گیرند که واقعی، مرتبط و طبیعی باشند.

استراتژی لینک‌سازی بلندمدت

لینک‌سازی موثر یک فرآیند بلندمدت است. به‌طورکلی، تولید یک محتوای ارزشمند، ایجاد روابط واقعی با سایر سایت‌های معتبر و ساخت یک برند قوی، پایه‌های یک استراتژی لینک سازی پایدار و بلندمدت را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مداوم و توجه به کیفیت محتوا، لینک‌های پایدار و بلندمدت ایجاد کنید.

ترکیب لینک‌ داخلی و خارجی

یک ساختار لینک‌سازی موفق و پایدار، ترکیبی از لینک‌های داخلی و بک‌لینک‌های خارجی است. زیرا، ترکیب این دو نوع لینک علاوه بر افزایش اعتبار، باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. لینک داخلی، به موتورهای جستجو و گوگل، کمک کرده تا ساختار سایت را بهتر درک کنند و ارزش لینک‌های خارجی را بهتر منتقل نمایند.

استفاده از هویت برند در لینک‌سازی

استفاده از نام برند در انکرتکست‌ها و محتوا، علاوه بر افزایش اعتبار برند، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که برند شما شناخته ‌شده و معتبر است. هرچقدر هویت برند قوی‌تر باشد، لینک‌سازی اثربخش‌تر و طبیعی‌تر انجام شده و احتمال به‌دست آوردن بک‌لینک‌های خودجوش نیز بیشتر می‌شود.

افزایش رتبه سایت با تیم حرفه‌ای آذرآنلاین!

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بک لینک‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. به‌عبارت‌دیگر، موتورهای جستجو، بک لینک‌ها را به عنوان یک رای مثبت به محتوا و کیفیت وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرند.

هرچه تعداد بک لینک‌های باکیفیتی که دریافت می‌کنید بالا باشد، شانس افزایش رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که ساخت بک لینک‌ها، فقط یکی از روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد. برای بررسی کامل تمام مفاهیم سئو جهت بهبود رتبه و ساختن بک لینک در سئو وب‌سایت خود می‌توانید از متخصصان تیم آذرانلاین کمک بگیرید.

سوالات متداول

چگونه بک لینک رایگان بگیریم؟

بهترین روش‌ها برای گرفتن بک لینک رایگان، از طریق سایت‌های انتشار ویدیو، فرم­ها و انجمن‌های تخصصی، استفاده از وبلاگ‌های ایرانی و خارجی و استفاده از سایت‌های ثبت آگهی می‌باشد.

بک لینک فالو چیست؟

بک لینک فالو ، همان لینکی می‌باشد که از وب‌سایت شما در سایر سایت‌ها قرار گرفته و باعث آشنایی مخاطبان با صفحه شما می‌شود.

بک لینک سایت چیست؟

لینکی که از سایتی به سایت دیگر ساخته شده را بک لینک سایت می‌گویند. همه موتورهای جستجو مانند گوگل، بک لینک را به‌ عنوان رای مثبت برای یک صفحه خاص می‌شناسند.

مهم‌ترین تفاوت Backlink و رپورتاژ چیست؟

بک ‌لینک‌، لینکی است که از یک سایت به سایت شما وارد شده است، درحالی‌که رپورتاژ آگهی محتوای تبلیغاتی بوده که در یک سایت معتبر منتشر می‌شود و می‌تواند محتوای غنی‌تری را ارائه دهد.

مدت زمان تاثیر بک لینک‌های باکیفیت بر روی سئو اثر چقدر است؟

مدت زمان تاثیر بک لینک‌های باکیفیت بر روی سئوی سایت‌ها معمولا، بعد از چند هفته تا چند ماه است. این زمان، به میزان فعالیت رقبای شما و رقابت کلمه کلیدی بستگی دارد.

آیا حذف بک لینک‌های خطرناک و اسپم از سایت ضروری است؟

بله، بک لینک‌های سمی به اعتبار سایت شما آسیب زده و می‌تواند رتبه‌بندی آن را کاهش دهد. برای مدیریت این بک لینک‌ها می‌توانید از ابزارهای مخصوص استفاده کرده و لینک‌های مخرب را حذف نمایید.

author
فرزانه یوسفی- نویسنده

من فرزانه یوسفی هستم؛ نویسنده و تولیدکننده محتوای وب. علاقه زیادی به تحقیق و نوشتن دارم و تلاش می‌کنم مطالب کاربردی و به‌روز ارائه کنم تا مطالعه برای خوانندگان لذت‌بخش‌تر و مفیدتر باشد.

5372
A
A